"One Art"-----by Elizabeth Bishop
The  art  of  losing  isn`t  hard  to  master; 
so  many  things  seem...  f...  filled... 
with  the  intent  to  be  lost 
that  their  loss  is  no  disaster. 
Lose  something  every  day. 
Accept  the  fluster  of  lost  door  keys, 
the  hour  badly  spent. 
The  art  of  losing  isn`t  hard  to  master. 
I  lost  two  cities,  lovely  ones. 
And,  vaster,  some  realms  I  owned,  two  rivers,  a  continent. 
I  miss  them,  but  it  wasn`t  a  disaster. 
Even  losing  you...  the  joking  voice,  a  gesture  I  love...  I  shan`t  have  lied. 
It`s  evident  the  art  of  losing`s  not.too  hard  to  master  though`it  may  look  like... 
Write  it!...  like  disaster.

                             " 一種藝術 "     (由伊莉莎白主教)
失敗的藝術不難的征服;
這麼多事物似乎裝滿意圖
被失去他們的損失不是災禍。

失去每一東西日子。 接受慌亂
失去門鑰匙,小時嚴重地花費。
失敗的藝術不困難征服。

然後更遠的練習失去,失去更快速地:
地方 , 和名字,和在哪裡是你在意謂
旅行。 沒有人這些將帶災禍。

我失去了我的母親手錶。 而且看! 我的最後,或
下一個-到-最後的,三棟被愛的房子去。
失敗的藝術不困難征服。

我失去了二個城市,可愛的一些。 並且,比較巨大的,
一些範圍我擁有,二條河,一個大陸。
我想念他們,但是它不是災禍。

---使失敗相等你(開玩笑聲音,一個手勢
我愛)我 shan't 已經說謊。 真是顯著
失敗的藝術不太努力地征服
雖然它可能看起來像(寫它!) 喜歡災禍。
 
--------------------偷穿高跟鞋中得的詩
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 LEE ROBIN 的頭像
    LEE ROBIN

    LEE ROBIN的部落格

    LEE ROBIN 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()